2007 - 09: Veien til 1. divisjon

Annonse:

I 2008 er vi for første gang siden 1970 i 3.runde i cupen. Det ender med tap 0-3 hjemme for Tromsø. Tore Grønning blir igjen trener for laget. Kåre Ingebrigtsen blir trener for Bodø Glimt. Vi ender til slutt på 2. plass i seriespillet etter å ha fulgt Skeid nærmest til døra i kampen om opprykket.

Per Joar Hansen tar over som hovedtrener i forkant av 2009-sesongen, ettersom Tore Grønning går til Rosenborg som utviklingsleder. I cupen taper vi 3-5 etter ekstraomganger borte mot Fredrikstad etter å ha ledet 3-1 to minutter før slutt.

Per Joar Hansen tar Ranheim til 1. divisjon på første forsøk

Vi vinner avdelingen med 55 poeng og 64-21 i målforskjell. Et opprykk som i utgangen av juli virket fjernt, da vi lå nede på sjetteplass på tabellen. En formidabel høstsesong med hele 33 poeng og 42-8 i målforskjell. Bare RBK som vinner Tippeligaen slipper inn like få mål. Geir Holthe blir lagets toppscorer i serien med 14 mål på 23 kamper. Opprykket sikres i nest siste serierunde med seier 2-0 hjemme mot serietoer Manglerud Star.

Opprykket var et faktum og vi var klare for nivå 2 igjen. 48 år siden Ranheim sist var å finne på det nivået.

opprykk09-3.jpg
Peder Winsnes spretter champagnen og laget kan feire opprykket

Annonse fra Obos-ligaen: