Årsmelding 2023

Onsdag 6. mars er det klart for nytt årsmøte i Ranheim IL Fotball Topp. Velkommen!

Annonse:

Ranheim Toppfotball inviterer alle våre medlemmer til årsmøte onsdag 6.mars kl. 19.00.

Sted: Ranheim Aktivitetshall

Årsmelding kan leses her.

Kommentar fra daglig leder:

Nok en sesong er blitt en del av historiebøkene. På den ene siden kan vi være skuffet etter at vi endte på 8.plass i Obos-ligaen, samme plassering som i 2022. Hvis vi ser rasjonelt på det så er en 8.plass solid, helt greit og i henhold til hva man kan forvente om man tar utgangspunkt i den ‘økonomiske tabellen’, også med de endringene vi har hatt i spillertroppen gjennom fjoråret og et kraftig generasjonsskifte som skal bygge fremtiden.

Og ser vi større på det; det er SOLID av oss å igjen havne midt på tabellen. Det er ca 1700 klubber i Norge. Flere hundre av dem drømmer om å bli en del av toppfotballen. Det er 32 klubber som utgjør norsk toppfotball. Ranheim har prestert å være blant disse 32 klubbene sammenhengende siden 2010. Og har gjort det med en snittplassering som gjør klubben til en av landets tjueto beste klubber gjennom 14 sesonger. Det er en sterk prestasjon!

Det er brukt mye tid og ressurser på å utvikle den sportslige organisasjonen fram mot sesongen 2024 og ikke minst satsingsområde Akademi.

Budsjettet for 2023 ble vedtatt med et overskudd på 2,2 mill. Dette skulle gi et grunnlag for å gå fra rød sone pr 31.12.2022 til gul sone. Gul sone ble allerede oppnådd pr 30.06.2023. Alt tyder på at klubben oppnår gul sone også ved neste vurdering i mars 2024, noe som fjerner kontrolltiltakene fra NFF.

Resultatet for 2023 ble et overskudd på 0,6 mill.

Vi må få takke og berømme alle ansatte, frivillige, supportere og sponsorer for en fantastisk innsats for klubben gjennom 2023. Klubben har sterkt engasjerte medarbeidere, spillere, ledere, samarbeidspartnere og frivillige som er med å levere fantastiske opplevelser og arrangementer gjennom hele året.

Frank Lidahl

Annonse fra Obos-ligaen: