Hvordan komme seg til Ranheim

Slik gjør du det kommer du deg til EXTRA Arena.

Annonse:

Her er praktisk informasjon om hvordan du kan komme deg til Ranheim på kampdag. På arenakartet under finner du innganger til stadion, stadionfelt og andre holdepunkt.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

I dette dokumentet kan du bli kjent med stadionreglementet

Bil

All biltrafikk til stadion vil komme til stadion som følger:

Nordfra via E-6 med avkjørsel på Vikelvvegen (alternativt FV 950 fra Malvik) via Kockhaugvegen til Ranheimsvegen nordfra inn mot stadion
Sørfra via E-6 (alternativt FV 706 fra Trondheim sentrum) med avkjørsel på Skovgård voa Grilstadvegen til Ranheimsvegen sørfra inn mot stadion

Ifm med utbygging av hallen er det svært begresent plass til parkering på anlegget. Klubben har avtale med ulike områder for parkering ifm bruk av anlegget.

• Barnehagen (Ranheimsfjæra)
  • Friidrettshallen
  • Ved gamle "Trægården"

Obs! Parkering forbudt langs Ranheimsveien. Reguleres av Trondheim Parkering, og kan medføre bot.

Vi anbefaler selvfølgelig alle nærtboende om ta føttene fatt!

Buss

Slik kommer du deg enkelt på kamp (Sjekk fra alle bydeler i Trondheim i tabellen under).

Linje 1 stopper rett utenfor EXTRA Arena. Samtidig kan ta linje 20 til Grilstad (1,5 km å gå). Innad på Ranheim vil det gå egne bydelsbusser. Fra Reppe kan du ta linje 41 til omstigningspunktet ved Ranheim barnehage, fra Vikåsen går linje 25 til Presthus og fra Væretrøa går linje 44 til Nedre Humlehaugen. Det er også mulig å ta linje 70 fra Stjørdal til Vikelvvegen.

Søndager går linje 1 tre ganger i timen i det aktuelle tidsrommet. Linje 20 går to ganger i timen. Fra Reppe og Vikåsen går bussen tre ganger i timen. For alle i Væretrøa går linje 79 går fra Vikammeråsen via Være Østre en gang i timen.

Trondheim sentrumLinje 1 (Stopper utenfor stadion) eller 20 (Gå fra Grilstad. 1,5 km).
BrattøraLinje 20.
Altetnativ: Linje 10 eller 20 med omstigning til linje 1 på Strindheim.
GløshaugenLinje 13 eller 25 til Strindheim med omstigning til linje 1 eller 20.
Alternativ: Linje 3 eller 22 til Studentersamfundet med omstigning til linje 1 eller 20.
St. Olavs HospitalLinje 13 til Strindheim med omstigning til linje 1 eller 20.
StrindheimLinje 1 eller 20.
LadeLinje 20.
Alternativ: Linje 2, 13 eller 20 til Strindheim med omstigning til linje 1.
Brundalen,  Jakobsli, Dragvoll og VollLinje 14 til Skovgård med omstigning til linje 1.
TillerLinje 1.
HeimdalLinje 1.
Hallset, Nyborg og Havstad

Linje 13 på Strindheim med omstigning til linje 1.
Alternativ: Linje 3 til sentrum med omstigning til linje 1.

Les mer på atb sine nettsider for annen spørsmål tilknyttet din reise til kampen. Her finner du også en enkel ruteplanlegger.

Tog

Tog til Ranheim Stasjon med Trønderbanen fra nord, Steinkjer stasjon. Gå ca. 400 meter til stadion

Tog til Rotvoll med Trønderbanen, fra sør, Lundamo. Gå ca. 400 meter til stadion

Taxi

Trønder Taxi frakter deg enkelt til EXTRA Arena. Ring 07373. Bruk eventuelt Trønder Taxis app.

Fly

Du kan fly til Trondheim Værnes, og ta flybussen til Ranheim Fabrikker E6 eller tog Værnes til Ranheim stasjon.

Gå eller sykkel

Man kan selvfølgelig ta bena fatt, eller sykle til stadion. Her er flere parkeringsmuligheter for sykkel. Her er koordinatene til stadion.

Publikum fra nærliggende boområder forventes å ankomme stadion gående/syklende. Dette gjelder flg. boområder:

• Væretrøa
  • Humlehaugen